Siinä missä arkinen päivä- sekä juhlatilanne, myös työskentely on pukeutumiskysymys. Työvaatteisiin pukeutuneisiin ihmisiin törmää lähes päivittäin, työskentelitpä sitten vähittäistavarakaupassa, toimistossa, tehtaassa, tai vaikkapa rakennustyömaalla.
Jotkut ihmiset saattavat pitää työvaatteita päällään joka päivä puolet hereilläoloajastaan, joten on siis päivänselvää, että työvaatteiden tulee olla laadukkaat ja viihtyisät, jotta työnteko pysyy miellyttävänä.
Ei vaan vaate vaan markkinointia
Työvaatteet toimivat myös loistavana markkinoinnin keinona yritykselle, sillä näyttävät ja siistit työvaatteet yrityksen logolla varustettuna eivät välttämättä ole kovin suuri investointi verrattuna muuhun mainostamisen alalla käytettyihin keinoihin. Esimerkiksi näyttävällä logolla varustettu rakennusliikkeen työtakki on erittäin hyvä markkinointiviestinnän keino jolla yrittäjä pystyy luomaan yrityksestä ammattimaisen ja osaavan kuvan, luomaan näkyvyyttä yritykselle merkittävästi sekä edistämään brändin arvoa. Työvaatteiden selkämyksessä ei välttämättä tarvitse olla yrityksen logo, vaan niillä voidaan myös promotoida esimerkiksi yrityksen tarjoamia tuotemerkkejä.
Laatua ja mukavuutta
Laadukkaat ja viihtyisät työvaatteet ovat myös omimmillaan lisäämään yrityksessa työntekijöiden tehokkuutta, turvallisuutta sekä työntekijöiden yhteisöllisyyttä. Hyvät työasut ovat hyvän työskentelyn, sekä myös paremman työilmapiirin tae.
Kun yrityksen palveluksessa toimivat työntekijät käyttävät kaikki samantapaisia työasuja, se luo yrityksen sisällä yhteenkuuluvuuden tunnetta sekä työmoraalia. Kun yrityksen työntekijät tuntevat olevansa ylpeitä työstään ja heidän mielestään työ tuntuu mielekkäältä, tällöin yrityksen luovuus ja tuottavuus paranevat huomattavissa määrin.
Yrityksen työvaatteissa edustat yritystäsi, mutta samalla yritys edustaa omia työntekijöitään. Yhteistyöllä ammattimaisen liiketoiminnan kanssa vahvistetaan luottamusta ja näin parannetaan suorituskykyä joka vaikuttaa brändin kehitykseen.
Myös asiakasta palvellessa päällä oleva yrityksen vaatetus kielii palvelun tasosta sekä ammattimaisista toimintatavoista joka täten heijastuu myös näin ikään yrityksen brändiin. Ja mikä parasta, brändätyt työvaatteet sopivat kaikenlaisen yritystoiminnan mainostamiseen, oli kyseessä yritys kuin yritys.
Työvaatteiden ei välttämättä tarvitse olla perinteisiä takkeja tai housuja, vaan esimerkiksi yrityksen logolla varustettuja huomioliivejä, jotka ovat välttämättömiä varusteita esimerkiksi erilaisilla rakennustyömailla tai metsänhoitoon liittyvissä työtehtävissä.
Turvallisuusasiat mielessä
Työskennellessä on myös tärkeää pitää huolta siitä että työskentely sujuu turvallisissa merkeissä. Työvaatteiden tulee olla turvallisia ja näkyviä, varsinkin aloilla joissa huolimattomuuden tai jonkin muun seikan seurauksena voi olla esimerkiksi vakavien työtapaturmien riski, esimerkiksi rakennusalan työmaat, räjäytystyömaat, satamat tai pelastuslaitoksen kenttätehtävät.
Näkyvien työvaatteiden merkitys korostuu varsinkin sellaisissa paikoissa, joissa liikkuu paljon työkoneita sekä ajoneuvoja. Tällaisissa työpaikoissa työvaatteiden tulee olla Euroopan Unionin asettamien EN-standardien mukaisia.
Esimerkiksi työpaikassa, jossa työntekijä on riskiammatissa ja tapaturman riski on suuri, työvaatteiden tulee olla EN ISO 20471-standardin mukaisia. Tällä standardilla on määritelty työvaatteiden minimivaatimukset materiaalien värille, heijastavuudelle ja pinta-alalle kolmen eri suojausluokan mukaan.
Jos mielessäsi pyörii ajatus laadukkaista työvaatteista yrityksesi logolla, Mainosteippaamo OmaLogon tarjoamilla laadukkailla vaatepainatuspalveluilla voimme tehdä sen sinulle mahdolliseksi. Tarjoamiemme palveluiden kautta saat yrityksesi ilmeen mukaiset varusteet työskentelyyn, jotka täyttävät varmasti niin mukavuusstandardit niin kuin lainsäädännönkin vaatimat standardit.
Kirjaudu jotta voit kommentoida.