Cramo tuo syksyllä markkinoille täysin uudenlaisen palvelun, joka siirtää rakennuskonevuokraamoalan seuraavalle tasolle digitaalisten palvelujen tarjonnassa. Työkalun avulla asiakas saa tulevasta työmaastaan valmiin suunnitelman, josta näkee, millaista kalustoa eri rakennusvaiheissa tarvitaan. Ohjelman logiikka on Cramon suunnittelema ja toteuttama.
Ajatus Työmaasuunnitelma-palvelusta (Customer Planning Tool) syntyi talven aikana Cramon kehitystyöpajoissa. Palveluun liittyvän käyttösovelluksen tekeminen on aloitettu yhdessä Cramo Groupin IT-osaston kanssa. Hanketta vetää kehityspäällikkö Jani Kilkka.
— Asiakkaat ovat olleet mukana uuden palvelun kehitystyössä, ja pyydämme heiltä parannusehdotuksia vielä projektin aikana. Kehitystyö perustuu asiakaslähtöisyyteen. Haluamme tuoda alalle koko ajan uusia palveluja, joilla voidaan helpottaa asiakkaiden arkea, Kilkka toteaa.
Työmaasuunnitelma-palvelun alussa asiakas täyttää kyselyn, josta selviää esimerkiksi tulevan kohteen rakennusaika, perustuksen ja rungon rakennusaikataulu. Lisäksi täydennetään tarkempia parametrejä, kuten kerrosmäärä, rappujen ja parvekkeiden lukumäärä sekä perustiedot suunnitellusta sähkö- ja lämmitysjärjestelmästä. Parametrien täyttämiseen menee aikaa vartin verran. Alkuvaiheessa sovellus sopii peruskerrostalon suunnitteluun.
— Tästä datasta Työmaasuunnitelma-palvelun sovellus tekee pohjan, jossa näkyy ehdotuksemme vuokrakaluston tarpeesta eri rakennusvaiheissa. Suunnitelma pitää sisällään myös Cramon asennuspalvelujen ja kuljetuspalvelujen osuuden. Asiakas voi muokata suunnitelmaa ja sen aikatauluja. Sitä voi käyttää esimerkiksi tarjousvaiheessa kustannuslaskelman apuna.
Sovelluksen logiikan perustana on Cramon laaja tilastohistoria vastaavanlaisten kohteiden etenemisestä ja kalustotarpeesta. Datan tukena on suunnittelussa käytetty cramolaisten asiantuntemusta ja kokemukseen perustuvaa osaamista.
Kirjaudu jotta voit kommentoida.